Verlanglijst
Er staan geen producten in je verlanglijst.
Shopping Bag
Je hebt geen artikelen in jouw Shopping Bag.
Totaal
incl. btw
€ 0,00
Naar Shopping Bag Verder winkelen
Voor 17:00 uur besteld op een werkdag = dezelfde dag verzonden
Gratis verzending
€ 5,- per artikel gaat naar het goede doel

Veelgestelde vragen

Algemeen
  • Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

    Indien je contact met ons op wilt nemen, raden we je aan het contactformulier op onze website te gebruiken. Als je een bestelling hebt geplaatst en hier een vraag over hebt, vul het contactformulier dan zo volledig mogelijk in. We zullen zo spoedig mogelijk contact met je opnemen.

  • Hoeveel euro gaat er per verkocht artikel naar de iBi Foundation?

    Per artikel dat je in onze webshop koopt, gaat er 5 euro middels sponsoring naar de iBi Foundation. Met dit bedrag steunen we projecten die plastic uit de oceanen verwijderen en de stranden schoon houden. Zo creëren we een fijne plek voor onszelf, maar vooral ook voor alle dieren die er leven. Samen gaan we de strijd aan voor een plasticvrije oceaan.

  • Ik wil graag meer weten over de iBi Foundation

    De iBi Foundation zet zich in voor een schonere oceaan rondom Ibiza en de Balearen. Waarom daar? Omdat dit is waar we iBi van het plastic redde. Voor ons was het meteen duidelijk dat de schoonmaak hier moest beginnen. En dat is hard nodig ook. Voor meer informatie kun je op de website kijken van de iBi Foundation.

  • Mijn product is beschadigd, wat nu?

    Product en/of leverfouten dienen binnen 7 dagen na levering schriftelijk te worden gemeld aan ons (inclusief een beschrijving en een tweetal foto's). Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.

  • Waar kan ik de Algemene Voorwaarden vinden?

    Onze algemene voorwaarden staan onderaan elke pagina op de website. Mocht je deze niet kunnen vinden, dan kun je ze bekijken via deze link: Algemene Voorwaarden

Levering
  • In de iBi shop is mijn maat niet meer leverbaar, kan ik deze toch bestellen?

    Als er een maat van een bepaald artikel niet in de webshop staat, dan is deze (tijdelijk) niet op voorraad en daarom niet te bestellen. Wellicht wordt de voorraad nog bijgevuld en we raden je aan om op een later tijdstip terug te komen op onze website.

  • Is het mogelijk om mijn bestelling op een ander adres af te leveren?

    Ben je niet thuis om het pakketje in ontvangst te nemen of wil je iemand verrassen met een iBi cadeau? Dan kun je ervoor kiezen de bestelling op een ander adres te laten bezorgen dan het factuuradres. Dit kun je eenvoudig aangeven tijdens het bestelproces.

  • Kan ik mijn bestelling volgen?

    Op het moment dat je bestelling wordt verstuurd, ontvang je per mail een track & trace code van PostNL. Hiermee kun je de status van de bestelling bekijken. LET OP, het kan tot 24 uur duren voordat je je pakket kan volgen.

  • Kan ik mijn bestelling wijzigen/annuleren?

    Geplaatste bestellingen kunnen wij helaas niet annuleren en/of wijzigen, omdat deze automatisch in onze systemen verwerkt worden.

  • Mijn bestelde kleding is enigzins gekreukt. Hoe kan dit?

    iBi verzend de producten plasticvrij naar je toe. Door deze wijze van verzending is de kleding minder goed beschermd tijdens het verzendproces en kunnen er kreukels ontstaan. 

    Met jouw hulp kunnen we onze oceanen blauw houden en onze stranden wit. Hiermee creëren we een fijne plek voor onszelf en alle wildlife.

     

  • Op de webshop is mijn maat niet meer leverbaar, kan ik deze toch bestellen?

    Als er een maat van een bepaald artikel niet in de webshop staat, dan is deze (tijdelijk) niet op voorraad en daarom niet te bestellen. Deze maat kan nog binnen komen, dus je kunt later nog eens kijken op de website.

  • Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?

    Indien je niet thuis bent zal het pakket bij de buren worden afgegeven of naar een afhaalpunt worden gebracht van Post NL. De bestelling kan worden afgehaald bij een van PostNL ophaalpunten in Nederland en bewaar het niet-thuis bericht. Check de dichtstbijzijnde locatie op PostNL

  • Wat is de levertijd van mijn bestelling?

    iBi verstuurt alle pakketten met PostNL. Wij streven ernaar jouw bestelling zo snel mogelijk te verzenden onder de volgende voorwaarden binnen Nederland:

    ·     Alle bestellingen die op maandag t/m vrijdag voor 17.00 uur worden geplaatst worden dezelfde werkdag nog verzonden (levering volgende werkdag, met uitzondering van feestdagen). Bestellingen die op zaterdag/zondag binnen komen worden op maandag verwerkt en verzonden (levering dinsdag).

    ·     Lukt het ons niet om deze levertijd te halen? Dan laten we je dit zo snel mogelijk weten.

Retourneren
  • Ik ben mijn retourformulier kwijt, wat moet ik doen?

    Neem contact op met de klantenservice door een e-mail te sturen naar hello@ibifreelife.nl en vermeld hierin jouw ordernummer. Ook is het mogelijk om het contactformulier op de website in te vullen.

  • Kan ik een artikel ruilen of retourneren?

    Helaas is een ruiling bij iBi op dit moment niet mogelijk, wij adviseren om zelf een nieuwe bestelling te plaatsen.

     

    Het retourneren van je bestelling is natuurlijk geen probleem. 

     

    Je mag je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van annuleren. Na het annuleren heb je nog eens 14 dagen de tijd om je artikel retour te sturen. Hiervoor gebruik je gewoon het retourformulier. We vinden het fijn als je daarnaast een e-mail stuurt naar hello@ibifreelife.nl over het artikel dat je wilt retourneren. Dan zijn we alvast op de hoogte.

     

    Je kunt je artikel retour sturen naar:

     

    iBi Free Life B.V.

    p/a Postbus 292

    3640 AG Mijdrecht

     

    1.      Vul het retourformulier in 

    2.     Je voegt dit retourformulier tezamen met de artikelen in de originele verpakking. Let op: Retouren worden alleen met een ingevuld retourformulier geaccepteerd. En alleen indien u de producten ongebruikt, onbeschadigd en met het originele prijskaartje in de originele verpakking retourneert. Voor meer informatie omtrent de voorwaarden van retourneren zie onze algemene voorwaarden.

    3.      Ga met de verpakking naar een postbedrijf en frankeer de bestelling voldoende. 

    4.      Als de retournering is ontvangen door ons, zal deze uitvoerig worden gecontroleerd en indien voldaan is aan de voorwaarden zal het originele aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen binnen 14 dagen aan het bankrekeningnummer waarmee je de bestelling hebt geplaatst worden overgemaakt. Niet voldoende gefrankeerde retouren worden niet door ons aangenomen.

  • Wanneer krijg ik mijn geld terug na retournering?

    Als de retournering is ontvangen door ons, zal deze uitvoerig worden gecontroleerd en indien voldaan is aan de voorwaarden zal het originele aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen binnen 14 dagen aan het bankrekeningnummer waarmee je de bestelling hebt geplaatst worden overgemaakt. Niet voldoende gefrankeerde retouren worden niet door ons aangenomen.

  • Wat is na mijn bestelling mijn bedenktijd?

    Je mag je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden annuleren. Je hebt na het annuleren nog eens 14 dagen om je product terug te sturen. We storten het volledige bedrag van je bestelling plus de verzendkosten binnen 14 dagen na het aanmelden van je retour naar je terug.

    De verzendkosten worden niet terugbetaald indien er meerdere artikelen tegelijk zijn besteld en slechts een deel van de bestelling door jou wordt teruggestuurd.

     

    Voorwaarde is wel dat we je bestelling goed ontvangen en je het herroepingsrechtformulier ingevuld hebt toegevoegd bij je retournering. Dit formulier kun je vinden onder het kopje bedenktijd. 

     

    Alleen de kosten voor het terugsturen van je bestelling naar iBi zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder. Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via hello@ibifreelife.nl.

     

    Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

  • Wat zijn de voorwaarden om mijn artikel te retourneren?

    De volgende voorwaarden gelden voor het retourneren:

    ·  Retouren worden alleen geaccepteerd binnen de retourtermijn van 14 dagen.

    ·  De kleding is niet gedragen en/of gewassen.

    ·  Er zijn geen voedselvlekken, make-up vlekken, lichaamsgeuren of sigarettengeuren op de artikelen aanwezig.

    ·  Er is niet geprobeerd een gebrek te herstellen.

    ·  Sieraden en lingerie kunnen uit hygiënisch oogpunt niet geretourneerd worden

    ·  De originele hangtag is nog bevestigd aan het artikel.

    ·  Indien redelijkerswijs mogelijk het artikel in de originele verpakking retour sturen.

    ·  Het verzendrisico van het retourneren is voor de koper.

    ·  Onvoldoende of niet gefrankeerd retourzendingen worden door ons niet aangenomen.

    ·  Indien niet aan onze retourvoorwaarden is voldaan dan behouden wij ons het recht voor om zendingen terug te sturen en jou de verzendkosten in rekening te brengen.

     

    Voor de volledige retourvoorwaarden verwijzen we je naar onze Algemene Voorwaarden.

     

Betalen
  • Hoe kan ik betalen?

    Betalingen worden afgehandeld door onze partner Mollie. De volgende betaalmogelijkheid bieden we aan:

     

    iDeal


    Makkelijk en veilig je online aankopen afrekenen via jouw eigen bank.

    Direct betalen met iDeal kan bij de volgende banken:

    ·      ABN AMRO

    ·      ASN Bank

    ·      Bunq

    ·      Handelsbanken

    ·      ING

    ·      Knab

    ·      Moneyou

    ·      Rabobank

    ·      RegioBank

    ·      SNS Bank

    ·      Triodos Bank

    ·      Van Lanschot

  • Hoe kan ik zien of ik betaald heb?

    Zodra de order is afgerond ontvang je een orderbevestiging op het door jou opgegeven e-mailadres.

    Indien je een account heb kan je de status in je account terugzien.